Läs senare

Genomslag för Lärarförbundet i sociala medier

Lärarförbundets satsning på sociala medier supervalåret 2014 ser ut att slå väl ut. Förbundet ligger på andra plats när det gäller genomslag under Almedalsveckan på Gotland, enligt en mätning som pågår i realtid. LO ligger i topp.

02 Jul 2014

Halvvägs in i Almedalsveckan rankas Lärarförbundets genomslag i sociala medier som näst störst bland de personer och organisationer som deltar. I klar ledning ligger LO. Mätningen pågår live. Detta enligt Social Media Chart, som görs av medieanalysföretaget Opoint.

Placeringen på listan avgörs av en sammanvägd poäng utifrån nio faktorer som sätts i relation till övriga deltagare i mätningen.

Det som mäts är den egna aktiviteten i sociala kanaler: hur ofta man twittrar, hur många följare man har med mera. Så kallade retweets, likes, kommentarer och hur ofta man omnämns av andra i olika sociala medier räknas också med.

Politiska partier och medier är inte med i mätningen.

Topp 5

  1. LO   (38)
  2. Göteborgs stad (34)
  3. Unibet (20)
  4. Unicef (18)
  5. Röda Korset (17)
    Lärarförbundet (17)

Sifffran inom parentes anger antal sammanvägd poäng.
Källa: socialmediachart.com

Läs mer:

ur Lärarförbundets Magasin